برطرف کردن خشکی پوست نوزاد پس از حمام

چگونه از خشک شدن پوست نوزاد پس از حمام جلوگیری کنیم؟

همانطور که می‌دانید نوزاد ها پوست حساسی دارند و حمام کردن آنها نکات خاص خودش را دارد. گاهی اوقات ممکن است بعد از استحمام نوزادتان، متوجه خشکی پوست او شوید و این مسئله برای شما نگران کننده باشد. لازم است بدانید که این مسئله اصلا نگران کننده نیست. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با چند راهکار ساده و مناسب برای درمان خشکی پوست نوزادتان آشنا شوید. 

 

برطرف کردن خشکی پوست نوزاد پس از استحمام

همانطور که گفتیم، برخی اوقات ممکن است که بعد از استحمام نوزاد خود، متوجه خشکی پوست او شوید. برای این که نوزاد شما پس از حمام پوستی نرم و طبیعی داشته باشد، راهکار هایی که در ادامه بیان می‌کنیم به شما در حل این مشکل کمک می‌کند:

برای نوزاد خود از شامپو و صابون مخصوص نوزاد استفاده کنید تا پوست حساس او خشک نشود. 

 

برای استحمام نوزاد خود، آب حمام را گرم کنید. آب خیلی داغ پوست نوزاد را حساس کرده و باعث خشکی آن می‌شود. در حالی که آب گرم به جلوگیری از خشکی پوست نوزاد کمک می‌کند. 

 

زمان استحمام نوزاد را کوتاه نگه دارید. حمام طولانی باعث از دست رفتن رطوبت پوست بدن نوزاد می‌شود. 

 

مقاله پیشنهادی ما در این بخش : مهمترین نکات حمام کردن نوزاد.

 

پس از حمام نوزاد، از روغن های طبیعی مثل روغن زیتون یا روغن بادام برای ماساژ دادن بدن نوزاد استفاده کنید. این روغن ها به حفظ رطوبت پوست بدن نوزاد، کمک می‌کند. 

 

لباس های نرم و پنبه ای، بهترین گزینه برای پوست حساس نوزاد است. 

 

لازم به ذکر است که اگر مشکل پوستی ایجاد شده برای نوزاد شما با رعایت کردن نکات فوق، بهتر نشد لازم است تا به پزشک متخصص اطفال مراجعه کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که خیلی از مشکلات پوستی با مراقبت های ساده حل می‌شوند و راه حل های گفته شده به شما در شاداب نگه داشتن پوست نوزادتان کمک می‌کند. 

 

خشکی پوست نوزاد در زمستان

در فصل زمستان، همانطور که هوا خشک می‌شود، پوست نوزاد نیز به دلایلی که در ادامه بیان می‌کنیم، خشک می‌شود:

هوای خشک زمستان، می‌تواند رطوبت پوست را کم می‌کند و خشکی پوست را برای نوزاد ایجاد می‌کند.

 

به دلیل استفاده از سیستم های گرمایشی برای گرم کردن خانه، رطوبت هوای خانه خشک شده و به همین صورت پوست نوزاد نیز خشک می‌شود.

 

از آنجایی که نوزادان نمی‌توانند به صورت مستقیم آب مصرف کنند، ممکن است علت خشکی پوست آنها کمبود آب بدن آنها باشد.


 

مقاله پیشنهادی دیگر ما : بهترین پارچه برای لباس نوزاد.

 

در زمستان، به دلیل هوای سرد، به نوزاد خود لباس زیاد می‌پوشانید. هنگامی که مقدار لباس ها بیش از حد باشد، به دلیل گرمای زیاد به پوست نوزاد آسیب وارد می‌کند.

 

اگر شما هم در زمستان به دلیل سردی هوا نوزاد خود را بیرون نمی‌برید، لازم است بدانید که عدم ارتباط پوست نوزاد با هوای بیرون، می‌تواند باعث خشکی پوست او شود. 

 

پس از این که با علل بروز خشکی پوست در نوزادان آشنا شدید، می‌توانید با انجام دادن برخی کارها همچون روغن زدن به پوست کودک یا مرطوب کردن هوای خانه، از این اتفاق جلوگیری کنید. 

 

سخن پایانی

در صورتی که پوست نوزاد شما پس از حمام خشک شد، با رعایت برخی نکات ساده و کاربردی، می‌توانید به شادابی پوست او کمک کنید. در ابتدا لازم است تا حواستان به محصولات حمام باشد. حتما از شامپو و صابون مخصوص نوزاد استفاده کنید. بعد از حمام نیز به پوست بدن نوزاد خود روغن نارگیل یا بادام بزنید تا رطوبت پوست او حفظ شود. حمام نوزاد را کوتاه نگه داشته و برای نوزاد خود لباس هایی از جنس پنبه تهیه کنید که به پوست حساس او آسیب نمی‌رساند. با رعایت نکاتی که بیان کردیم، نوزاد شما پوست شادابی خواهد داشت. 

 

در انتهای این نوشته بهتر است به سراغ بلاگ " راهنمای جامع خرید حوله نوزاد بروید".

 

مطلب های تصادفی